Hvorfor?

Ja, hvorfor holder jeg på med båt?

Man treffer så utrolig mange hyggelige og veldig motiverte mennesker med ett felles mål! Å kose oss på sjøen og nyte av den fantastiske naturen som vi er så heldig å være omgitt av! Vi er vilt privilegert som får holde på med det vi elsker mer enn noe annet i vårt fredelige lille hjørne av verden! Vi må bare huske å ta vare på det! Plukke med oss all søppel! Ikke kaste fra oss noe som ikke hører hjemme i naturen! Vi må bruke båtene våre i pakt med naturen! Ikke mot den!

Det er helt utrolig hva det gjør med kropp og sjel å få være på tur på sjøen! Året gjennom! Gå i land på steder du ikke kommer til uten båt! Gå tur uten å høre lyden av en bil! Ligge på varme svaberg og se bølgene slå mot fjellet eller stranden. Gå tur når det blåser hatter og høy og du kan lene deg inn i vinden! Vel vitende om at båten ligger godt fortøyd i le. Du kan se sjøen fråde og kjenne på kreftene. Eller være ute i båten din når det er akkurat nok sjøgang til at du synes det er mer moro enn farlig! Listen er uendelig over de gleder som kan hentes ut av båtlivet! Men i rettferdighetens navn, det er vel egentlig listen over bekymringer også! Men de blir glemt i samme sekund som sjøen ligger der banket flat av solen og du kan sitte ute og kjenne den svake duvingen i båten og bare trekke pusten helt rolig og kjenne etter at du lever med glede!

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Finn ut mer om hvordan kommentardataene dine behandles.